Quali sono le galassie a spirale?
Sommario
- Quali sono le galassie a spirale?
- Perché le galassie sono a spirale?
- Quali sono le componenti principali di una galassia?
- Come si possono classificare le stelle?
- What is an intuitive explanation of spiral galaxies?
- What is the oldest spiral galaxy in the universe?
- Why are spiral arms brighter than the rest of the Galaxy?
- Where are the Stars in a spiral galaxy located?
Quali sono le galassie a spirale?
Le galassie a spirale costituiscono la maggioranza delle galassie nell'Universo. Anche il nostro sistema Solare si trova in una galassia a spirale: la Via Lattea o Galassia. Le galassie a spirale sono a forma di disco, con un nucleo rotondeggiante detto bulge, di dimensioni che variano da galassia a galassia.
Perché le galassie sono a spirale?
In sostanza, i bracci a spirale sono visibili soltanto perché le onde di densità, comprimendo il gas che le attraversa, creano le regioni di formazione stellare, che a loro volta creano le stelle blu giovani e massicce: gas e polveri, insieme con gli ammassi di stelle blu, disegnano il profilo dei bracci a spirale.
Quali sono le componenti principali di una galassia?
Una galassia è un grande insieme di stelle, sistemi, ammassi ed associazioni stellari, gas e polveri (che formano il mezzo interstellare), legati dalla reciproca forza di gravità.
Come si possono classificare le stelle?
È uso descrivere le stelle di classe O come "blu", quelle di classe B come "azzurre", quelle di classe A come "bianche", quelle di classe F come "bianco-gialle", quelle di classe G come "gialle", quelle di classe K come "arancioni" e quelle di classe M come "rosse". ...
What is an intuitive explanation of spiral galaxies?
- Spiral galaxies form a class of galaxy originally described by Edwin Hubble in his 1936 work The Realm of the Nebulae and, as such, form part of the Hubble sequence.
What is the oldest spiral galaxy in the universe?
- Oldest spiral galaxy. The oldest spiral galaxy on file is BX442. At eleven billion years old, it is more than two billion years older than any previous discovery. Researchers think the galaxy’s shape is caused by the gravitational influence of a companion dwarf galaxy.
Why are spiral arms brighter than the rest of the Galaxy?
- More young stars in spiral arms. Spiral arms appear visually brighter because they contain both young stars and more massive and luminous stars than the rest of the galaxy. As massive stars evolve far more quickly, their demise tends to leave a darker background of fainter stars immediately behind the density waves.
Where are the Stars in a spiral galaxy located?
- The bulk of the stars in a spiral galaxy are located either close to a single plane (the galactic plane) in more or less conventional circular orbits around the center of the galaxy (the Galactic Center), or in a spheroidal galactic bulge around the galactic core.