Dove è la Madonna del parto?

Dove è la Madonna del parto?

Dove è la Madonna del parto?

La Madonna del parto è un affresco (260x203 cm) realizzato da Piero della Francesca, databile al circa, e conservato in un museo appositamente predisposto di Monterchi, proveniente dalla cappella di Santa Maria di Momentana.

Chi ha dipinto la Madonna del parto?

Piero della Francesca Madonna del Parto/Artisti E' la Madonna del Parto, il capolavoro di Piero della Francesca che ha reso Monterchi famosa nel mondo. Un affresco di bellezza perfetta: l'esaltazione della maternità. Piero la realizzò tra il 14 in onore di sua madre, Romana di Pierino da Monterchi, originaria del posto.

Quando si festeggia la Madonna del parto?

La festa della Madonna del Parto ricorre ogni seconda domenica di ottobre, giorno in cui si ricorda la Maternità di Maria. Nella chiesa di Sant Agostino, la Vergine con il titolo del Parto è venerata dal XIX secolo. EB

What is the Madonna del Parto?

  • The Madonna del Parto is a fresco painting by the Italian Renaissance master Piero della Francesca, finished around 1460. It is housed in the Museo della Madonna del Parto of Monterchi.

Where is the Madonna of Monterchi?

  • It is housed in the Museo della Madonna del Parto of Monterchi. The figure of this Madonna, the protector of pregnant women, with her austere expression and natural stance of a woman heavy with child, stands out against the damask canopy, held open at the sides by two angels.

Did Piero della Francesca paint the Madonna?

  • In just seven "working days" (presumably before 1465) Piero della Francesca painted the extraordinary and touching image of the Madonna del Parto, distant as a heavenly vision and yet alive and real in her post-adolescent freshness.

How was the Madonna portrayed during her pregnancy?

  • The portrayal of a pregnant Madonna was a theme depicted sometimes in the early 14th century Tuscany (examples include Taddeo Gaddi, Bernardo Daddi and Nardo di Cione). The Madonna was portrayed standing, alone, with a closed book on her belly, an allusion to the embodied Word.

Post correlati: